Navigation

Marktplatz

Bike- und Teilemarkt

BSA A7 Motor und A/, A10 , A65 Teile
11.09.2019
Parts

BSA A7 Motor und A/, A10 , A65 Teile

Verkaufe aus einem BSA Konvolut - von einem CBBC-Clubkollegen übernommen - einen überholten A7 Motor; Welle +40 und Zyl. +20 gesschliffen.

Preis VB € 1.350,00.

Außerdem alle auf den Bildern zu sehenden Teile für A7, A10 und auch einige

für A65. Preise sind VB

Telefon: +491734116696
Alu-Primärkasten für AJS / Matchless
11.09.2019
Wanted - for Members only!

Alu-Primärkasten für AJS / Matchless

Suche für 650er AJS 31 / M G12 kompletten Alu-Primärkasten für Alternator.

Parts Nr. innen 025017 u. außen 025020. Teile können leicht ver-

gammelt oder beschädigt sein - werden ehe bearbeitet für meinen

Racer. Bitte alles anbieten. Danke und Gruß

Telefon: +491734116696
1968 Triumph Bonneville T120R $7,500 USD
26.08.2019
Bikes

1968 Triumph Bonneville T120R $7,500 USD

A timeless Classic Triumph of never bettered beauty and poise.

This bike is an unmolested preservation class example which is becoming nearly impossible to find.

There are plenty of "restored" bikes, but they are always interpretations of what the restorer thinks the original should have been. Powder coat, acrylic paint and stainless steel fasteners were not original!

As you can see in the photos there is a lovely light patina to this bike that hasn't been destroyed.

Many Triumph experts believe that the 1968 Bonneville is the pinacle of the Classic Triumph Twins. With it's beautiful Hi Fi Scarlet color scheme 1968 introduced many signifcant improvements including the effective and attractive Twin Leading Shoe Front Brake, Amal Concentric Carburettors, the Dunlop K70 Front Tire, an attractive finned heat sink for the Zener Diode and the introduction of many SAE fasteners throughout. Also this was the last year for the elegant exhaust system before the ungainly crossover pipe was fitted in 1969. Some also feel that Triumph began slathering the bikes with too much chrome after 1968.

I have replaced the exhaust with high quality Toga reproductions. Also the seat and some NOS fasteners have been replaced. New Dunlop K70s were also fitted.

However, I have kept all of the original parts that were replaced and these can be refitted should a completely original bike be desired.

A maintanence-free AGM has been fitted. No more corrosion inducing vent tube! Sorry, the original PUZ5A Lucas battery is long gone.

The bike has been lovingly maintained and nearly always starts on the first or second kick. The brakes are surprisingly effective and the handling is crisp and light. I have owned the bike for nearly 20 years and believe that I purchased it from the original owner.

I have always used synthetic oil with a high ZDDP content and hardly ever have used gas with ethanol content. There is no rust in the gas tank and there are very minimal oil leaks. Hey, it's a vintage British bike.

The engine and frame numbers match. Price: $7,500 USD

Telefon: 5413153531
MATCHLESS G-45 1955.
13.08.2019
Bikes

MATCHLESS G-45 1955.

ORIGINALE MATCHLESS G-45 1955.

MATCHING NRS.

RAEDY TO RACE.

0031627333160

Telefon: 0031627333160
Aufgeräumt, brauche Platz
05.08.2019
Different

Aufgeräumt, brauche Platz

Für Sammler gebe ich ab: PS Die Motorradzeitung und zwar 74 - 12/75 selbst gebunden. 76 komplett, selbst gebunden.77 komplett in Ordner mit Klammern (gilt für alle in Ordnern!). 78,79,80,81 in Ordnern. 82 lose. 83 1-9 lose. Wegen des Gewichts bitte selbst abholen oder Porto selbst tragen. Zustand gut, gebraucht, Nichtraucher, haustierfrei. Bitte um Gebote, komplett oder Jahrgänge an OlafPetereit@t-online.de

Telefon: 01752082931
BSA 650 A10 mit TÜV Chopper Bobber Bj.53
27.07.2019
Bikes

BSA 650 A10 mit TÜV Chopper Bobber Bj.53

BSA 650 A10 mit TÜV Chopper Bobber Bj.53

 

Läuft, fährt und bremst und hat noch TÜV bis August 2019.

 

Die Basis war einer der ersten 650er BSA A10 von 1953. Am Rahmen wurde nichts geändert, alles original, auch die Gabel und die Bremse. Auch der Motor ist ein 53er (ZA10). Das Hinterrad ist eingetragen.

Der Motor springt auf den ersten Kick an und läuft wunderbar.

Leider ölt sie etwas an der Lima (alte Korkdichtung), aber ich habe weder Zeit, noch Lust, das zu richten. Der Tank könnte schöneren Lack vertragen.

 

Eine Probefahrt ist bei ernstem Interesse gerne möglich. Aber leider nur eingeschränkt, da sie abgemeldet ist. Sollte auf angrenzendem Wirtschaftsweg aber reichen, um einmal alle Gänge durchzuschalten.

Ein wunderbar leichtes und schön zu fahrendes Bike!

 

Clubpreis 5700.-€

Standort Nähe Würzburg

 

 

Telefon: 0171/6067199